laurainindia.reismee.nl

hot hot hot

Alweer een goed gevulde interessante week is achter de rug. Na terugkomst van Darjeeling was het voor ons even aanpassen. Darjeeling is een heel rustig, in de bergen gelegen dorpje met een heldere zuivere lucht, in tegenstelling tot Kolkata. Kolkata is zeer luidruchtig en druk. We hadden echter niet veel tijd om ons aan te passen want we zijn er meteen weer ingevlogen.

Op dinsdag in de voormiddag ben ik naar de outdoorkliniek geweest, om zo toch terug in het 'gewone' werk te komen. Veel bloeddrukken en wondzorg maar nog geen injecties. (jammer genoeg) In de namiddag zijn we dan vertrokken naar de 'real Madrid foundation' van de IIMC Dit is een voetbalclub opgericht door de IIMC en gesponsord door de bekende voetbalploeg 'Real Madrid'. Normaal was het de bedoeling dat we een voetbalmatch speelde tegen de jongste ploeg van deze foundation maar omdat de oudere ploeg een match had was het voor ons niet mogelijk om te voetballen. De oplossing: volleybal match onder de volunteers. En wat een plezier hadden we! Ongeveer 80 procent van ons was niet zo goed in volleybal wat toch wel voor wat grappige taferelen zorgde. Zo vloog de bal bijvoorbeeld nogal vaak de heel verkeerde richting uit of werden er ballen gewoon overgegooid, gekopt of gestampt. Na afloop van ons volleybal 'toernooi' hebben we nog een korte voetbal match gespeeld tegen de oudere spelers van de foundation. Wonder boven wonder hebben we gelijkgespeeld met 1-1 !

Op donderdag was er voor Lotte en mij de 'swapon experience'. We gingen samen op pad met swapon. Hij is de ingenieur van de IIMC die de bouw van nieuwe schooltjes wat in de gaten houdt. Het was de bedoeling dat we meegingen om te helpen met de opmetingen voor een nieuw schoolgebouw. Wel, we gingen mee ( op de 2.5 uur durende trip) naar de school, keken toe hoe enkele Indiërs de opmetingen deden, hebben naderhand een powernap gedaan van 3 uur, hebben geluncht en zijn terug vertrokken op de 2 en een half uur durende rit naar huis. Echt veel hebben we hier niet van bijgeleerd behalve dan over het begrip: 'indian style, indian time' en, pluspunt, al de slaap die we achter stonden waren we nu terug bijgeslapen!

Verder ben ik deze week nog meegeweest op een 'nutrition camp' van het 'network program'. Dit was een bezoek aan een zeer arm rural dorpje ongeveer 2 uur rijden van de indoor. Willemijn en ik hadden een informatieve presentatie voorbereid over de voedsel piramide, malnutrition bij jonge kinderen, algemene hygiëne en tanden poetsen. Dit was echt een leuke ervaring, na afloop van onze presentatie ( voor ongeveer 250 vrouwen en kinderen.) hebben we een kleine quiz gedaan om te testen of ze wel goed hadden opgelet. Een schot in de roos al zeg ik het zelf, alle vrouwen en zelfs de kinderen deden vol plezier mee met onze quiz!

Deze week maandag was het dan eindelijk zo ver, ik ging naar Tegharia, de outdoor kliniek die elke maandag en donderdag voormiddag plaatsvind, en heb hier geleerd hoe ik injecties moet zetten. Aangezien het zo druk was heb ik er ineens al een heel deel mogen zetten om op deze manier een goed fingerspitzengefhul te krijgen. Ik moet zeggen ik vond het echt leuk om te doen!

Zo, alweer een korte samenvatting van wat ik de afgelopen anderhalve week gedaan heb, ik zou nog enkele pagina's meer kunnen volschrijven maar dan zou ik niets meer te vertellen hebben wanneer ik terug thuis kom :)

Lieve groetjes,

Laura

ps; warm weertje hier, we krijgen temperaturen die oplopen tot 38 graden met een vochtigheid van rond de 60 procent!

Reacties

Reacties

mama

Heerlijk om je reisverhalen te volgen !

Josje

Amai wat een leuke ervaring. Nog niet gesmolten? ???? vandaag ook mooi weerke hier....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!