laurainindia.reismee.nl

Laatste volledige zondag in India

Afgelopen zondag was mijn laatste volledige zondag in India, komende zondag om 21 uur heb ik mijn vlucht alweer terug naar België. Omdat het de laatste zondag was had ik besloten om toch wat te ontdekken in Kolkata zelf. Dus besloten Maiju, Lotte en ik om wat sightseeing te doen in de stad.

Het originele plan was om zondag ochtend vroeg te vertrekken zodat we wat afstanden konden maken en op deze manier veel konden zien. Wel, plan mislukt! Aangezien op zondag de metro's pas rijden vanaf half 11 zijn we dus ook pas om half 11 kunnen vertrekken.

First stop, Victoria Memorial Hall. Dit is een impressionant gebouw dat ook wel de Taj Mahal van Kolkata wordt genoemd. Het is een gigantisch wit marmer gebouw, geplaatst ter ere van de Engelse Queen Victoria. In 1906 zijn ze van start gegaan met het bouwen en pas in 1921 was het volledig af. Het lijkt echter dat het gebouw veel ouder is dat het effectief is omdat het een mix is van egyptische, britse en Venetiaanse stijlen. We besloten om niet enkel de buitenkant van het gebouw en de tuinen te bezichtigen maar ook om het museum te bezoeken. De binnenkant van de memorial was zelfs nog veel imressionanter dan de buitenkant! Gigantische zuilen, muurschilderingen en prachtige plafonds leiden ons door het met schilderijen en verhalen gevulde museum. Na ons bezoek aan het museum hebben we even uitgerust in de schaduw langs de vijver in de prachtige tuin. Van hieruit hebben we dan onze volgende bezienswaardigheid gepland.

We namen de taxi richting Howrah. Hier bezochten we de flower market, een markt waar men enkel en alleen bloemen verkoopt. Deze bloemen worden voornamelijk gebruikt als schenkingen voor hun goden. Aan de ene kant was deze markt enorm kleurrijk en idyllisch om over te gaan maar aan de andere kant was het ook enorm druk en wat vuil. Vanhier uit wandelden we verder naar de oever van de Hooghly rivier, we kwamen uit een een 'bathing Ghat', dit is een plaats waar mensen zich wassen in de rivier, echt hygiënisch kan je het niet noemen want je zag hier overal afval en ongedierte. Vanaf deze Ghat hadden we ook een prachtig uitzicht op de Howrah bridge, de brug die leidt naar het bekende treinstation 'Howrah station'.

Na het bezoek aan de memorial hall, flower market en Howrah Bridge waren we natuurlijk allemaal uitgehongerd, we namen een taxi richting Park street, in het centrum, en aten een heerlijke pineapple pizza ! Het was de bedoeling dat we na onze ( veel te late lunch) nog een groot kerkhof gingen bezoeken maar omdat het zo uit de buurt was hadden we besloten om gewoon park street in te trekken. Een hemel voor iedereen die graag marktjes en kleine winkeltjes doet. We hebben ons goed laten gaan met het aankopen van souvenirs, juwelen, sjaaltjes en nog veel meer. Wat het zo leuk maakt is dat je alles voor een prikje kan kopen.

Tegen half 7 waren we terug in de guesthouse, we namen allen een frisse douche en trokken hierna richting de ' Fire and Ice', een zeer lekker Italiaans restaurant waarvoor het IIMC de mozzarella levert en wij dus een discount kregen van 30%. Samen met Maiju, Britt en Lotte sloot ik de avond gezellig af met een heerlijke pasta.

lieve groetjes,

Laura

Danielle De Doelder

Ook voor mij het laatste berichtje ! Ik heb enorm genoten van je mooie verhalen, vlotte pen en supermooie foto's ! Bedankt om te delen en veilige vlucht terug ! Dikke kus ??

Josje

ik wens je een fijne terugreis.. We vroegen ons vandaag al af wanneer je terug was op vdb ????. Tot snel en blij je weer terug te zien xxx