laurainindia.reismee.nl

The edge of the world ~ Darjeeling

week drie alweer, wat vliegt de tijd toch enorm snel!

Vorige zaterdag is onze leerkracht, meneer Vanroye geland in India. Ook Lotte, Britt en Stef ( de 3 verpleegkunde studenten) zijn op zondag hier aangekomen. We kregen enkele nuttige tips van onze leerkracht en wat goede ideeën om projecten op te starten ivm ergotherapie.

Op maandag, dinsdag en woensdag heb ik voornamelijk het 'gewone' werk gedaan in zowel de indoor als de outdoor kliniek ( wondzorg en bloeddrukken nemen) Daarnaast zijn Willemijn en ik vollebak beginnen te brainstormen over enkele ideeën die we graag zouden uitwerken hier.

Op woensdag is meneer Vanroye dan weer vertrokken richting België en Willemijn, Nadine, Agnes, Simone, Kara en ik richting Darjeeling om ons eerste vrije weekend door te brengen. Darjeeling is een stadje meer noordelijk gelegen in India op zo een 2500 m hoogte, aan het begin van de Himalaya's.

We namen woensdagavond om 22 uur de 'sleepertrain' richting silliguri. Dit was een treinrit van ongeveer 11 uur. Een sleepertrain is een trein waarin iedereen apart een bed heeft om zo toch wat nachtrust te kunnen hebben. ( zie foto's) eens aangekomen in silliguri gingen we op zoek naar een jeep om ons naar darjeeling te brengen, na ongeveer 20 min zoeken hadden we een jeep gevonden die ons voor 200 roepies wou vervoeren op de 3,5 uur durende rit door de bergen. (200 roepies is ongeveer €2,80) Zigzaggend door de bergen en genietend van het uitzicht, opgepropt in een kleine jeep kwamen we dichterbij onze bestemming. Tegen de middag ongeveer zijn we aangekomen in ons hotel. Zachte bedden, donsdekens en warm stromend water, onze dag kon al niet meer stuk! Na een kleine ontdekkingstocht in onze kamer zijn we richting het centrum getrokken voor een fantastische lunch in het 'kunga' restaurant. Na de lunch hebben we het centrum verkend, wat gewinkeld en overheerlijke thee gedronken. Moe en koud (het is hier +- 8°c) maar voldaan trokken we rond een uur of 8 terug richting ons hotel, we bestelden pizza aten dit op en ik denk tegen half 10 lag iedereen uitgeteld in bed om energie op te laden voor vrijdag.

Vrijdag zijn we richting de bekende darjeeling tea farm getrokken: ' happy valley' Hier hebben we een wandeling gemaakt door de thee velden gevolgd door een rondleiding in de fabriek. Na afloop hebben we vlug geluncht en hebben we onze reis verder gezet richting een klooster. Een prachtig beschilderd met kleurrijke tekeningen gevuld gebouw met een uitzicht om U tegen te zeggen. (Zie foto's) Na ons bezoek aan het klooster zijn we een thee gaan drinken om even op te warmen en vandaaruit terug naar het hotel gegaan waar we een superlekkere en ook wat pikante Indische maaltijd hebben verslonden.

Vandaag (zaterdag) een ietwat mindere dag voor mij. Terwijl de rest op een trektocht door de bergen is, (ook een stuk in Nepal) ben ik dit blogbericht aan het schrijven vanuit mijn hotelkamer. Reden: mijn 2 linkervoeten. Gisterenavond stond ik op uit bed en verschoot mezelf van een geluid, hierdoor sprong ik naar achter en raakte ik met mijn voet de bedrand waardoor mijn voet getwist raakte. Gevolg: een dikke en pijnlijke poot waar ik voorlopig niet meer dan enkele stappen op kan zetten. Een geluk bij een ongeluk zit ik hier met 4 medische studenten op hotel, ze vertellen mij dat ik mogelijk een scheur heb in de ligamenten in mijn voet. Om zeker te zijn ga ik maandag als ik terug in kolkata ben even naar de dokter maar voorlopig kan ik hier toch niks aan veranderen dus ik probeer er maar het meeste eruit te halen. ( beetje bijslapen, bloggen, ... )

Morgen is het de bedoeling dat we de tigerhill gaan bezoeken, van hieruit kan je, als het niet mistig is, de mount Everest zien. Dit is een once in a lifetime chance die ik zeker ga nemen. Al een geluk dat we daarheen kunnen met een jeep en ik niet te ver moet wandelen.

Check zeker ook mijn foto's van onze trip want ze zijn de moeite waard!

veel liefs,

Laura


Reacties

Reacties

Papa

Hopelijk is het snel beter met uwe voet, zodat je weer volop kan mee genieten van dit prachtig avontuur. Hou u goed papa xxx

Christel R.

Wat een geweldig avontuur Laura! En super hoe je het allemaal neerpent, ik voel me een beetje in India als ik je blog lees...
Spoedig herstel voor je 'pootje', en tot weldra ( op de blog)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!