laurainindia.reismee.nl

nieuwe start

De afgelopen week hebben we afscheid moeten nemen van de meeste 'maart volunteers'. Na een maand samen geleefd te hebben onder 1 dak mag ik toch wel zeggen dat we 1 grote familie zijn geworden. Lief en leed werd gedeeld, er werd wat afgelachen en mensen haalden stommiteiten uit die ons lieten gieren en tieren. Maar zoals ze in de boeken altijd schrijven: aan alle mooie sprookjes komt een einde.

Het afscheid viel voor vele ( waaronder ook mezelf) heel zwaar. Al werden er wel al verschillende afspraken gemaakt om elkaar op te zoeken in de zomermaanden. Dit zijn alvast weken waar ik enorm naar uitkijk. Zowel Zwitserland als Spanje, Italië en Duitsland staan al op mijn lijstje.

Met het vertrekken van de maart volunteers zijn er natuurlijk ook nieuwe volunteers aangekomen. Daar we vorige maand zo een gevarieerde groep hadden (ongeveer 8 nationaliteiten), zijn het deze maand vooral Italianen die zullen participeren in het programma. De april groep bestaat uit 9 personen van Italië, 2 van Spanje, 1 meisje van Finland en 6 Belgen. ( Willemijn, Lotte, Britt, Stef, Elisa en mezelf.) Of we zo een familie zullen worden zoals in maart dat valt nog af te wachten maar ik kijk er alvast naar uit om iedereen beter te leren kennen en misschien zelfs wat italiaans te leren.

Wat nog nieuw is, deze maand, is dat ik vanaf april de facilitator van de groep ben. Samen met een medefacilitator Mauro, een italiaan, is het de bedoeling dat we zorgen dat alles in goede banen verloopt. Wij zorgen voor de communicatie tussen de projecten en de volunteers en verdelen de volunteers dagelijks over de verschillende activiteiten. Een hele puzzel maar een leuk klusje om te doen!

Op de vertrekken en de aankomsten na zijn ook de werkdagen gewoon verdergegaan. Er werd veel uitleg gegeven aan de nieuwe volunteers, er werden lessen gegeven rond seksuele educatie en uitstappen gemaakt naar dorpjes en scholen. Zo veel dingen te doen hier dat de dagen vooruit vliegen alsof het seconden zijn, I love it!

Morgenavond (woensdagavond) vertrek ik op mijn 2e weekend off samen met Lucia en Renata, 2 italiaanse meisjes en Maiju, een Fins meisje. Deze maand heb ik gekozen om naar Varanasi te gaan. Dit is een stadje, ongeveer 700 km van kolkata, gelegen aan de Ganges. We reizen naar daar met de sleeper trein, een rit van ongeveer 14 uur en we zullen terug komen met het vliegtuig op zaterdagavond om zo toch optijd te zijn voor de ' social dinner', wat op zondag zal plaatsvinden. Ik kijk er al naar uit om jullie te vertellen over onze avonturen in Varanasi !

Zonnige groetjes,

Laura

Danielle De Doelder

Varanasi is spectaculair ! Heilige stad aan de heilige stroom, de Ganges, met rituele lijkverbrandingen, heilige wassingen, zeer kleurrijk...een absolute must ! Zo fijn dat je ons zo op de hoogte houdt. Veel geluk verder ! ??

Erwin Vanroye

Fier op onze facilitator, doe het nog goed verder Laura!